[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

Voor leerlingen van 9 – 12 jaar.training-leren-leren

Omvat 6 bijeenkomsten van 60 minuten.
Max. aantal deelnemers is 4, zodat er voldoende ruimte is voor individuele aandacht.

De training:

  • leert je je eigen talenten te gebruiken bij het leren
  • legt uit hoe het brein werkt
  • leert te werken met de conceptmap (gestructureerde mindmap)
  • leert grip te krijgen op taal en teksten met behulp van de kleurmethode
  • leert hoe je lesstof direct naar het lange termijngeheugen kunt sturen
  • leert hoe je snel en effectief je werkstuk, boekverslag, spreekbeurt maakt
  • leert wat jouw eigen leerstijl is
  • leert unieke geheugentechnieken
  • leert je je zeker te voelen en weer zin te krijgen in leren
  • leert je te vertrouwen op wat je kunt

Inhoud training:

  • kennismaking, werking geheugen, leren met je lijf, (faal)angsten in kaart, oefeningen krachtig staan
  • herhaling 1, uitleg functies linker- en rechter hersenhelft, tekstbegrip, concentratie oefeningen
  • herhaling 2, leerstijlen, leren met je lijf, tekstbegrip, conceptmap maken, oefeningen voor optimale prestatie
  • herhaling 3, tekstbegrip, basisgevoelens benoemen, oefeningen zelfvertrouwen, leren met je lijf
  • herhaling 4, voorbereiden spreekbeurt, talenten/capaciteiten in kaart, uitleg black-out, denken=doen
  • herhaling 5, talenten/capaciteiten bespreken, (faal)angsten bespreken, leren met je lijf, boekverslag opzet
  • herhaling 6, korte- en lange termijn geheugen, spreekbeurt, tafels automatiseren, oefeningen
  • herhaling 1 t/m 7, evaluatie, eventuele vragen ouderstraining leren leren

Zie ook www.beelddenkenindepraktijk.nl

[/fusion_text][fusion_testimonials design=”classic” backgroundcolor=”” textcolor=”” random=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””][fusion_testimonial name=”Moeder van dochter in groep 4″ avatar=”female” image=”” image_border_radius=”” company=”” link=”” target=”_self”]

Training Leren leren methode

Vanaf halverwege groep 3 bleven de schoolprestaties van onze dochter achter bij de verwachtingen van ons en van de leerkrachten op school. In groep 4 bleef dit onveranderd. Omdat school nog niet voldoende resultaten had verzameld om een pedagogisch didactisch onderzoek te rechtvaardigen, hebben wij dit op eigen initiatief laten doen. Onze dochter zat niet goed in haar vel en raakte gedemotiveerd en onzeker. Wij hadden het idee dat ze nog erg visueel was ingesteld, wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van het niet makkelijk meekomen in het taalkundige onderwijs. Via de stichting beelddenken zijn wij verwezen naar de praktijk van Mevrouw Lebbink, Eigenwijsleren. Vanaf het eerste telefoongesprek was voor ons duidelijk dat Brigitte een toegewijde en vakbekwame remedial teacher/onderzoekster is. Ze denkt out of the box en weet in een korte tijd in kaart te brengen welke handvatten het kind kunnen helpen zelf naar een beter resultaat toe te werken. Het uitgebreide onderzoeksverslag en het persoonlijke nagesprek op school hebben de leerkrachten geholpen bij het aanpassen van de extra hulp die werd geboden. Tevens heeft onze dochter een cursus Leren Leren gevolgd, van 6 x een uur. Deze cursus heeft haar geholpen bij het automatiseren van tafels, rekenen met een honderdveld, opruimen van het hoofd en heeft een positieve invloed gehad op haar zelfvertrouwen.

Deze cursus is een begin en geeft handvatten om zelfstandig toe te werken naar een methode die past bij visueel ingestelde leerlingen. Mede door de juiste hulp en het grote aantal adviezen van Brigitte gaat onze dochter weer gemotiveerd naar school.

[/fusion_testimonial][/fusion_testimonials][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”20px” bottom_margin=”20px” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_button link=”https://www.eigenwijsleren.nl/informatie-aanvraag” title=”” target=”_self” alignment=”left” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]Ja, ik wil meer informatie over deze training[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

meer leren?

Kijk eens naar de onderstaande artikelen.

>