[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

Werkwijze
1. Intake

De school of de ouder neemt contact op met de RT-praktijk Eigenwijs Leren om een afspraak te maken voor de intake. Bij leerlingen uit het basis- en voortgezet onderwijs bestaat de intake uit een pedagogisch-didactisch onderzoek en een gesprek met de ouders/verzorgers. Tijdens het intakegesprek wordt besproken wat de hulpvraag is en wat de mogelijkheden zijn om hulp te bieden. Indien beide partijen tot overeenstemming komen over het begeleidingstraject, dan zullen hierover verdere afspraken gemaakt worden. Hierbij valt te denken aan de benodigde begeleidingstijd en de wijze waarop contacten met school en ouders zullen verlopen.Indien nodig wordt een kind doorverwezen naar logopedische hulp of sensomotorische training.

2. Onderzoek

Na het intakegesprek vindt er een uitgebreid beelddenkonderzoek of een ander pedagogisch-didactisch onderzoek plaats, dat gericht is op de specifieke hulpvraag van de ouder(s) en/of de school. Als er recent al een onderzoek is gedaan, door bijvoorbeeld een orthopedagoog of psycholoog, dan zal een beperkt onderzoek volstaan. Bij alle onderzoeken worden gestandaardiseerde toetsen ingezet om tot een gefundeerd advies te kunnen komen. Observaties en een diagnostisch gesprek met uw kind zullen hierbij ook een belangrijke rol spelen. Van het (beelddenk)onderzoek, de conclusies en de adviezen zal een verslag worden geschreven, dat aan de ouder(s) wordt toegestuurd.

3. Handelingsplan

Na het onderzoek zal met behulp van de conclusies en adviezen een handelingsplan worden opgesteld. Dit is een plan waar precies in staat beschreven wat de beginsituatie van uw kind is en welke doelen binnen de gestelde tijd behaald moeten worden. Na 8 tot 12 weken wordt het handelingsplan geëvalueerd met de betrokken partijen om begeleiding-op-maat te kunnen blijven geven.

4. Individuele begeleiding

Na het opstellen van het handelingsplan zal de individuele begeleiding beginnen. Het kind of de volwassene komt hiervoor iedere week een uur op een vastgesteld tijdstip naar de praktijk. De RT-les duurt 60 minuten, waarvan 50 minuten gerekend voor begeleiding en 10 minuten voor voor- en nabereiding, administratie, etc. De begeleiding vindt plaats in de RT-praktijk. Dit zal zoveel mogelijk gebeuren onder schooltijd, in overleg met de school, maar in een groot aantal gevallen zal de begeleiding ook plaatsvinden na schooltijd. Ook kan er, tegen een meerprijs voor de reiskosten op locatie RT gegeven worden, bijvoorbeeld bij u thuis of op de school en/of het werk. Tijdens de begeleidingsuren zal er gewerkt worden in een veilige leeromgeving waarbij de begeleiding geheel afgestemd wordt op de leerbehoeftes van uw kind of u zelf. Bij basisschoolleerlingen zal het accent veelal liggen op technisch en begrijpend lezen, spelling en rekenen. Er zal ook aandacht worden besteed aan blokkades, die het leerproces belemmeren. Leerlingen uit de hogere groepen kunnen ook ondersteuning krijgen bij de zaakvakken. De ontbrekende kennis en vaardigheden worden in kleine stapjes aangeleerd. Vervolgens wordt de automatisering van de geleerde vaardigheden gestimuleerd door middel van herhaling en oefening. Er zal gebruik gemaakt worden van verschillende remediërende oefenmethodes, spelvormen en computerprogramma´s, die speciaal zijn ontwikkeld voor leerlingen met leerproblemen, zoals beelddenken, dyslexie en dyscalculie.Soms krijgt uw kind in overleg ook huiswerk mee. De school of uw werkgever wordt met uw toestemming op de hoogte gehouden van de behandeling.

5. Evaluatie

Na de afgesproken termijn wordt de behandeling geëvalueerd met de betrokken partijen, zodat u, uw kind, de school of de werkgever goed op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in het leerproces. In een aantal gevallen zal de

[/fusion_text][fusion_button link=”https://www.eigenwijsleren.nl/informatie-aanvraag” title=”” target=”_self” alignment=”left” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]Ja, ik wil graag meer informatie hierover[/fusion_button][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”20px” bottom_margin=”20px” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

meer leren?

Kijk eens naar de onderstaande artikelen.

>