Beelddenken, hoe meet je dat? Een wetenschappelijke onderbouwing

Beelddenken, hoe meet je dat? Een wetenschappelijke onderbouwing

Daniela

Dr. E. H. Kroesbergen, Universiteit Utrecht, in samenwerking met Prof. dr. K. P. Van den Bos, Rijksuniversiteit Groningen en Stichting Beelddenken Nederland.

Door het hele land hebben scholen/docenten zich aangemeld om deel te nemen. Docenten zijn samen met de medewerkers van de UU en RUG druk bezig om data te verzamelen in groep 6/7. Juist op die leeftijd is het talige denken goed aan het opkomen en ontstaat er een balans met het oorspronkelijke visuele denken.

WERELDSPEL
onderzoek leerbelemmeringenHet non-verbale onderzoeksinstrument WERELDSPEL wordt meegenomen in het landelijk onderzoek.

Samen met bevoegde EXPERTs ben ik op verschillende deelnemende scholen aanwezig om bij de kinderen dit onderdeel af te nemen. Zo kunnen verbale en non-verbale data worden vergeleken.

De eerste resultaten worden in het najaar verwacht.

Loved this? Spread the word


Gerelateerde Artikelen

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
huiswerktips ebook

10 Gratis Huiswerksurvivaltips voor Beelddenkkids

Ontvangt regelmatig gratis tips voor minder huiswerkstress én het ebook met 10 huiswerksurvivaltips voor beelddenkkids VO.

>

10 Huiswerksurvivaltips voor Beelddenk Kids in het Voorgezet Onderwijs

10 huiswerksurvivaltips voor beelddenk kids